sobota, 21 lutego 2015

Kotlety jajeczne z sosem pieczarkowym.

Składniki:

Kotlety

5 jajek ugotowanych na twardo
1 surowe jajko
3 płaskie łyżki tartej bułki
1 łyżka kwaśnej śmietany
1 łyżka startego sera gouda
2 łyżki szczypiorku
sól, pieprz, papryka słodka
bułka tarta do panierowania
olej do smażenia

Sos pieczarkowy

1 duża cebula
250 g pieczarek
250 ml śmietany słodkiej
sól,pieprz,papryka słodka, papryka ostra
2 łyżki masła klarowanego


Wykonanie:

Ugotowane jajka drobno posiekać, dodać surowe jajko, 3 łyżki bułki tartej, śmietanę, starty ser,
posiekany szczypiorek. Doprawić solą, pieprzem i papryką.
Całość dokładnie wymieszać i formować kotleciki.
Na patelni rozgrzać olej.
Każdy kotlet obtoczyć z dwóch stron w bułce tartej i smażyć na małym ogniu.

Sos
Na patelni rozgrzać masło i podsmażyć cebulę pokrojoną w piórka,
dodać obrane i pokrojone w plasterki pieczarki.
Kiedy pieczarki będą już uduszone wlewamy śmietanę.
Doprawić solą, pieprzem, papryką ostrą i słodką.
Chwilkę smażyć i podawać z gorącymi kotlecikami.





13 komentarzy:

  1. Bardzo fajny pomysł na kotleciki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. myślałam ostatnio o zrobieniu kotletów jajecznych :) narobiłaś mi jeszcze większej chęci! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo moja mama kiedyś takie robiła, całkiem o nich zapomniałam a były bardzo dobre

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu ja też je pamiętam jeszcze z czasów dzieciństwa :)

      Usuń
  4. Bardzo fajne kotleciki, takich jeszcze nie jadłam. Pozdrawiam cieplutko :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ile kotlecików wychodzi z tych składników??
    Wyglądają pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Udane. Smaczne i syte. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń