środa, 14 października 2015

Ciasto kokosowo-kakaowe z masą serową

Upiekłam ciasto w sobotę i już po nim nie ma śladu, ale zdjęcie i smak pozostał.
Było bardzo smaczne, jak każde, które upiekłam z przepisu S. Anastazji
Ostatnim ciastem jakie piekłam z jej przepisu to ciasto Kilimandżaro 
Ciasto kokosowo-kakaowe z masą serową jest troszkę pracochłonne, ale pracę można sobie podzielić. Biszkopt i placek kokosowy upiekłam dzień wcześniej wieczorem, a  rano zrobiłam ser i przekładałam ciasto.
Efekt końcowy-pycha!
Żródło Ciasta S Anastazji

Składniki:
Biszkopt kakaowy
6 jajek
1 szklanka cukru
3/4 szklanki mąki pszennej
2 łyżki kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Białka oddzielić od żółtek. Białka ubić na sztywną pianę dodając pod koniec ubijania stopniowo cukier, a następnie żółtka. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia i kakao.
Delikatnie połączyć z pianą , mieszając łyżką.
Foremkę o wymiarach 23x38 cm wyłożyć papierem . Tylko dno.
Wlać ciasto i piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C około 25 minut do tzw suchego patyczka.
Po wyjęciu z piekarnika i wystudzeniu ciasto przekroić na dwa blaty.

Placek kokosowy
5 białek
200 g cukru
80 g wiórek kokosowych
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżka octu
sok z jednej cytryny
proszek do pieczenia (na czubku łyżeczki)

Białka ubić na sztywną pianę i pod koniec ubijania dodawać stopniowo cukier.
Dodać sok z cytryny, wiórki kokosowe, mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia oraz ocet. Wszystko dokładnie wymieszać szpatułką.
Wyłożyć na blaszkę 23x38 wyłożoną papierem do pieczenia i piec w piekarniku w 180 stopniach około 20 minut.

Masa serowa
700 g twarogu (dałam półtłusty)
1 łyżka mąki ziemniaczanej
5 żółtek
100 g margaryny (dałam masło)
200 g cukru
1 cukier waniliowy

Ser zmielić przez maszynkę lub zblendować i wymieszać z pozostałymi składnikami.
Włożyć do garnka i gotować na wolnym ogniu stałe mieszając około 3 minuty. Podzielić ser na dwie części.
Gorącym serem przekładać ciasto. 

składanie ciasta
biszkopt kakaowy
1/2 masy serowej
placek kokosowy
1/2 masy serowej
biszkopt kakaowy
wiórki kokosowe


ciasto kokosowe-kakaowe z masą serową


13 komentarzy:

  1. Wygląda trochę jak kokosowa wuzetka :) Bardzo smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda świetnie, ciemne blaty, kokosowe wnętrze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne:) Zapewne megasmaczne, czaję się już jakiś czas na ten przepis, ale jakoś zawsze ser przeznaczam na sernik;) Skusiłaś mnie teraz i muszę się zmobilizować:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Trochę pracochłonne ale efekt wspaniały, mniam.

    OdpowiedzUsuń