piątek, 29 stycznia 2016

Zupa z czerwonej soczewicy

Za oknem szaro, buro i ponuro. Ciepła zupa na rozgrzewkę wskazana.
Wcześniej podawałam Wam przepis na zupę krem z czerwonej soczewicy , dzisiaj równie smaczna zupa z soczewicą i pomidorami.
Nie wiem jak Wy, ale jak gotuję zupę to zawsze mi wychodzi jej dużo i jemy ją dwa dni. Jednak i tak muszę mieć drugie danie, bo mój mąż nie jest głodny jak widzi zupę.
Wystarczy usmażyć placki i mamy obiad gotowy.

Składniki
1 porcja rosołowa z kurczaka
1,5 szklanki czerwonej soczewicy (połówki)
1 cebula
2 łyżki masła klarowanego
2 marchewki
1 pietruszka
1 kawałek selera
1 puszka pomidorów
1 czerwona papryka
sól
pieprz
papryka ostra

opcjonalnie śmietana

Porcję rosołową zalać 2,5 l wody. Masło rozgrzać na patelni  zeszklić cebulę pokrojoną w drobną kostkę, dodać pokrojoną w kostkę marchewkę, seler, pietruszkę i wszystko delikatnie podsmażyć.
Włożyć do garnka z mięsem, a następnie dodać soczewicę. Gotować do miękkości soczewicy i warzyw.
Dodać puszkę pomidorów, paprykę pokrojoną w kostkę i wszystko doprawić solą, pieprzem i papryką ostrą. Chwilę pogotować.
Można podać z kleksem śmietany.

zupa z czerwonej soczewicy


8 komentarzy:

  1. Takiej zupy nie robiłem, ale spróbuję. Natomiast dziś robię /topię/smalec z jabłuszkami wg. pani przepisu. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ją lubię - jest sycąca i rozgrzewająca, czyli taka jaka powinna być zimowa zupa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zimą soczewica często gości na naszym stole, czy to w sałatkach, czy w mięsie lub właśnie jako składnik zupy. Stosuję ją często, choć jeszcze nie tak dawno jej nie znałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio w jednym wegebarze jadłyśmy podobną zupę ale jeszcze z mleczkiem kokosowym i była boska :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi się podoba ta zupa. Przyciągnęło mnie zdjęcie. A dokładnie kolor. Bardzo apetyczny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię soczewicę, a w Twojej zupce na pewno smakuje wybornie :)

    OdpowiedzUsuń