niedziela, 22 maja 2016

Golonki indycze w sosie koperkowym

Dzisiaj na obiad miałam golonkę z indyka w sosie koperkowym. Podałam z ziemniakami pure, ale można również podać z ryżem, makaronem czy kluskami. Do obiadu proponuję również marchewkę duszoną i mamy super jedzonko.
Zapraszam również tutaj po inne przepisy na dania mięsne.


2 golonki indycze
200 ml śmietany
1 pęczek koperku
2 łyżki masła klarowanego
2 szklanki wody
1 łyżeczka mąki
sól
pieprz

Golonki oprószyć solą, pieprzem i usmażyć na maśle z dwóch stron na rumiano.
Całość podlać wodą i dusić na wolnym ogniu pod przykryciem do momentu aż mięso będzie miękkie. W trakcie duszenia uzupełniać wodę. Mięso wyjąć na talerz, a do rondla wlać śmietanę wymieszaną z łyżeczką mąki. Zagotować, doprawić solą i pieprzem. Na koniec wsypać koperek i włożyć mięso.

golonka z indyka w sosie koperkowym

4 komentarze:

  1. dawno już golonek z indyka nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie nie tak dawno były. Ale nie w takim wspaniałym sosie. Od razu miałabym na nie większą ochotę. Uwielbiam koperek. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak zawsze w takich daniach, najbardziej lubimy biały sos :)

    OdpowiedzUsuń
  4. takiej wersji golonek jeszcze nie jadłam, pyszna propozycja :)

    OdpowiedzUsuń