czwartek, 11 czerwca 2015

Polędwica z dzika

Po pierwsze muszę podziękować mojej sąsiadce Kasi S za podarowanie mi polędwiczki z dzika.
Dziękuję Kasiu!
Po drugie miałam okazję pierwszy raz przygotować dziczyznę . O nie, jednak drugi , bo robiłam jeszcze bażanta za którego otrzymałam nagrodę od firmy Hortex.
Przepis na bażanta napiszę Wam wkrótce.
Jeśli kiedyś będziecie mieli okazję spróbować takiej polędwiczki lub przygotować to polecam.

Składniki:
2 polędwiczki z dzika
2 łyżki smalcu do smażenia
sól
1 łyżeczka mąki


Marynata:
2 szklanki wody
2 liście laurowe
3 ziarenka ziela angielskiego
2  ząbki czosnku utarte
2 łyżki octu balsamicznego
5 ziaren pieprzu czarnego
1 duża cebula pokrojona w piórka
2 gożdziki
1/2 łyżeczki rozmarynu

Wykonanie:
Polędwicę myjemy , osuszamy.

Marynata:
Wszystkie składniki marynaty wkładamy do małego garnka i doprowadzamy do wrzenia.
Polędwiczki wkładamy do szklanego naczynia i zalewamy zagotowaną , gorącą marynatą. Obracamy mięso, aby było całe zamoczone i woda wszędzie dotarła.
Przykrywamy i odstawiamy do lodówki na 24 godziny.
Po tym czasie wyciągamy polędwice z zalewy i osuszamy ręcznikiem papierowym i lekko solimy.
Marynatę cedzimy przez sitko. Wyciągamy liście, pieprz i ziele.
Cebulę z zalewy miksujemy na gładko.
Na patelni rozgrzać smalec i obsmażyć polędwice na rumiano z każdej strony.
Wlewamy 3/4 szklanki zalewy, dodajemy zmiksowaną cebulę i dusimy na małym ogniu pod przykryciem około  45 minut lub dłużej .( zależy jak duże mamy polędwice).
Po tym czasie mięso wyjąć, a sos w razie potrzeby doprawić solą  i pieprzem. Mąkę rozrobić z odrobiną wody i wlać do sosu.. zagotować.
Polędwicę pokroić w plastry i polać sosem.
Smacznego

polędwica z dzika

20 komentarzy:

  1. Jeszcze nigdy nie jadłam ani nie przygotowywałam dziczyzny, ale wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow! Dziczyzna. Nie miałam okazji w życiu kosztować nic jeśli chodzi o mięso dzika. Jestem ciekawa smaku. Zwłaszcza takiej polędwiczki :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. na zdrówko!!!!!!!!!! Wygląda pysznie!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. jeszcze nie spotkałem się z taką ignorancja. Polędwiczki z dzika, najbardziej szlachetne mięso dusić pod przykryciem 45minut? Dodawać mąkę do sosu? tragedia.....

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam pytanie, te 2 polędwiczki to ile jest mniej więcej wagowo?

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam,dzis robilam poledwiczki z dzika.Byly pyszne,ale chyba malutki dzik byl bo 2 poledwiczki wazyly najwyzej pol kilograma.polecam i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. dodałem trochę miodu, extra.

    OdpowiedzUsuń