piątek, 10 lipca 2015

Kluski lane na mleku

Smak mojego dzieciństwa. Pamiętam jak moja mama i babcia robiła mi i mojemu bratu na śniadanie takie lane kluski na mleku.
Dzisiaj ja robię je swoim dzieciom i mam nadzieję, że kiedyś też tak będą wspominać.
Są potrawy, które są miłym wspomnieniem np knedle ze śliwkami mojej babci czy wspaniałe sosy do mięs, które robił mój tato.

Zupa jest mało fotogeniczna i nie wygląda rewelacyjnie, ale jej smak wynagradza, a może ktoś z Was będzie też chciał zrobić sobie czy swoim dzieciom.

Składniki:
1/2 l mleka
2 jajka
3 łyżki z czubkiem mąki pszennej
szczypta soli
cukier do smaku

Wykonanie:
Mleko zagotować z cukrem.
Do kubeczka wybić jajka, wsypać mąkę i wszystko wymieszać. W razie gdy ciasto jest zbyt gęste dodajemy odrobinę wody.
Na gotujące się mleko lać przez lejek ciasto i od czasu do czasu przemieszać łyżką.
Kluseczki są gotowe jak tylko wypłyną na powierzchnię mleka.

kluski lane na mleku

4 komentarze:

  1. smak dzieciństwa :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam te kluseczki, od czasu do czasu robię je na śniadanie. Zawsze "na oko"

    OdpowiedzUsuń
  3. Też lubimy takie kluseczki na mleku :) Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam :-) !!!

    OdpowiedzUsuń