wtorek, 14 lipca 2015

Pierogi pieczone z mięsem

Mięso  gotowane pozostało mi z  wywaru mięsnego, który sobie ugotowałam jako bazę do zup i sosów.
Wszystko trzeba wykorzystać i nic nie może się zmarnować i postanowiłam zrobić pierogi, ale nie tradycyjne ciasto pierogowe, a drożdżowe i upiec je w piekarniku.
 Pierogi podałam z  sosem z rzodkiewką , ale równie dobrze może być każdy inny, który Wam smakuje.

Składniki:

Ciasto
500 g mąki pszennej
2 jajka + 1 jajko do smarowania pierogów
3/4 szklanki mleka
30 g świeżych drożdży
100 g masła
1 łyżeczka soli
1 łyżka cukru



Farsz:
600 g ugotowanego mięsa wieprzowego
1 jajko
1 duża cebula
1 ząbek czosnku
sól
pieprz
papryka słodka
papryka ostra

Sos:
2 łyżki majonezu
4 łyżki jogurtu naturalnego
4 rzodkiewki starte na tarce
1 ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę
1 łyżka posiekanego koperku
sól
pieprz

Wykonanie:
Farsz:
Mięso skręcić przez maszynkę wraz z cebulą. Dodać jajko i pozostałe składniki i wszystko wymieszać .

Ciasto:
Zaczynamy od przygotowania rozczynu . Drożdże wraz z jedną łyżką cukru i trzema łyżkami mleka rozetrzeć na gładko i odstawić do wyrośnięcia w ciepłe miejsce.
Mąkę przesiać do miski, wbić jajka, masło zetrzeć na tarce o grubych oczkach.
Dodać ciepłe mleko, sól , wyrośnięte drożdże i wszystko wyrobić na gładkie ciasto.
Podzielić je na dwie części. Jedną rozwałkować na placek i szklanką (moja miała średnicę 9cm) wycinać kółka,. (Potem powtórzyć to z drugą częścią ciasta)
Na każde kółko nałożyć farsz i skleić ciasto.Układać pierogi na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Odstawić na chwilę do wyrośnięcia,a następnie posmarować roztrzepanym jajkiem każdego pieroga i piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C do momentu aż będą rumiane.
Studzić na kratce.

Sos:
Wszystkie składniki sosu wymieszać i podawać do pierogów.


pierogi pieczone z mięsem







Z przepisu na ciasto skorzystałam z bloga http://margarytka.blogspot.com/







17 komentarzy:

  1. Jak dawno pierożków pieczonych nie jadłam,pyszne;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne, błyszczące i niezwykle apetyczne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wyglądają. Z chęcią bym zjadła :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wielkie MNIAM!
    Pierogi uwielbiam. A u mnie też pierogi, zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacyjne! Ja z ciasta drożdżowego robiłam smażone, teraz muszę wypróbować pieczone - przepis juz zapisałam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ale smakowicie wyglądają, aż mi ślinka pociekła :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Boże, kto mi takie pierogi zrobi. Może sam spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  8. też takie robię, pysznee :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. rewelacyjny pomysł na takie pierożki :) takich jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pieczonych nigdy nie jadłam. Czas spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł na inną wersję pierogów- bardzo apetycznie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  12. No proszę, jaka świetna przekąska... i nic się nie marnuje.

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię pieczone pierożki i lubię pierogi z mięsem. Piekłam, ale z innym farszem. Spróbuję właśnie takie zrobić :) Z sosem... mniam, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pierogi zawsze dobre! Nawet te pieczone ale i tak wolimy je na słodko xD

    OdpowiedzUsuń