środa, 5 sierpnia 2015

Naleśniki z jabłkami

Upał daje się we znaki. Nie mam ochoty na gotowanie, a i nastrój dzisiaj miałam nie szczególny.
Mój humor jednak się poprawia, kiedy pomyślę, że już za tydzień wyjazd na upragniony urlop.
Odpoczynek od dnia codziennego. Jednak mam dla Was optymistyczną wiadomość, że przepisy będą się pojawiać, ale to jeszcze sporo czasu.
Zrobiłam smaczne naleśniki z jabłkami. Polecam Wam, bo pracy przy nich mało.

Składniki:
Ciasto
2 szklanki mąki
2 jajka
2 łyżki oliwy
2 szklanki mleka
szczypta soli

2 duże jabłka
2 łyżki brązowego cukru
sok z 1/2 cytryny

olej do smażenia
cukier puder do posypania

Wykonanie:
Wszystkie składniki ciasta dajemy do miski i ucieramy na gładko. Ciasto powinno mieć gęstość śmietany.
W przypadku , gdy jest zbyt gęste dodajemy mleko, zbyt rzadkie dodajemy mąkę.
Odstawiamy ciasto do lodówki na około pół godziny.

Jabłka obrać i wydrążyć środki.
Pokroić każde jabłko w bardzo cieniutkie plasterki. Skropić jabłka cytryną, a następnie posypać dokładnie brązowym cukrem i odstawić na pół godziny.
Na patelnię wlać niewielką ilość ciasta , formować machając patelnią naleśnik. Na każdy naleśnik nałożyć trzy krążki jabłka. Gdy spód naleśnika jest usmażony obracamy go na drugą stronę i smażymy na rumiano.
Przełożyć naleśnika na talerz i posypać cukrem pudrem
Najlepsze naleśniczki są prosto z patelni.
Mniam.

naleśniki z jabłkami



9 komentarzy:

  1. Pyszne. U mnie też naleśniczki :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Słodko, pysznie i szybko ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zjadłoby się naleśniczki a szczególnie takie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. ależ dawno nie jadłam naleśników, pycha :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo fajnie podane :) zachęcają do jedzenia !

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie wyglądają! Może sobie jutro takie przygotuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłem naleśniki smaczne chociaż bez cukru brązowego. Wszystko znikała z talerza. Pozdro

    OdpowiedzUsuń