wtorek, 15 grudnia 2015

Ciasto cztery smaki z masą serową

Ciasto bardzo łatwe do upieczenia i patrząc na to ciasto ma się wrażenie, że wymaga bardzo dużo pracy.
Otóż, nie.
Pieczemy jeden placek i gotujemy masę serową.  Efekt wizualny bardzo fajny, a i w smaku rewelacja.
Cztery smaki w jednym cieście. Każde z nich może być osobnym ciastem.
Każdy kawałek ma inne kolory co zachęca do zjedzenia kolejnych i kolejnych....
Skorzystałam z przepisu S. Anastazji, ale troszkę zmieniłam. W oryginale jest dodatek kisielu do jednej części ciasta, ale po upieczeniu kolor pozostaje bez zmian, a nawet ciasto ma siny brzydki kolor, dlatego dodałam odrobinę barwnika spożywczego . Stąd taki czerwony kolor.
Źródło Ciasta S. Anastazji

Ciasto
350 g margaryny (dałam masło)
1,5 szklanki cukru
9 jajek
9 łyżek oliwy
3 szklanki mąki
3 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżka kakao
1 czerwony kisiel (pominęłam a w zamian dałam 2 łyżki mąki ziemniaczanej i odrobinę czerwonego barwnika)
1/2 szklanki suchego maku
1/2 szklanki wiórków kokosowych

Masło utrzeć z cukrem na puszystą masę, a następnie dodawać po jednym żółtku i stale ucierać.
Dodać oliwę, mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia  i zmiksować.
Białka ubić na sztywną pianę i wymieszać z ciastem.
Podzielić ciasto na cztery równe części . Do pierwszej dodać kakao i wymieszać. Do drugiej wiórki kokosowe i wymieszać do trzeciej suchy mak i wymieszać. do czwartej mąkę ziemniaczaną z barwnikiem (lub czerwony kisiel).
Blaszkę o wymiarach 23x38 cm wyłożyć papierem i wykładać ciasto naprzemiennie obok siebie.
Piec w 180 stopniach C około 45 minut. Po upieczeniu ciasto wystudzić, a następnie przekroić na dwie części.

Masa serowa
800 g zmielonego sera
1 szklanka cukru
250 g masła
4 żółtka
2 budynie śmietankowe bez cukru
1/2 szklanki mleka

W garnku z grubym dnem rozpuścić masło. Ser wymieszać z cukrem i żółtkami na gładką masę. Dodać do masła i zagotować stale mieszając. Ser łatwo się przypala.
Budynie rozrobić w mleku i wlać do sera. Gotować aż masa będzie gęsta.
Wlać gorącą na jedną część ciasta, a drugą część ułożyć na wierzch.
Placek posypać cukrem pudrem.

ciasto cztery smaki z masą serową

15 komentarzy:

  1. Pracochłonne ciasto, ale widać, że warte każdej poświęconej mu minuty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest pracochłonne, tylko tak wygląda.Robi się go bardzo szybko

      Usuń
  2. Apetyczne ciasteczko i rzeczywiście wygląda na czasochłonne, więc skoro nie jest, to tym bardziej godne uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z chęcią sprawdziłabym jak smakuje :)
    Aknezz

    OdpowiedzUsuń
  4. woooow! no super się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. nie no, dla mnie bomba! :)
    Prezentuje się genialnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow! Fenomenalne kolory :D JEsteśmy bardzo ciekawe smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno smaczne,ale jako samiec jestem za leniwy aby takie pyszności zrobić. WYDRUKUJE I DO książki segregatora wepnę

    OdpowiedzUsuń
  8. No dobra na święta zrobię i ten placek bo piekę placki

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja rada - na koniec nakładając górną warstwę ciasta na ser, odwróć je tak by kolory były na przemian z dolną warstwą wtedy ciasto jest bardziej kolorowe i efektywne ;) uwielbiam to ciasto, z tym, że ja zamiast barwnika dodaję różowy kisiel :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie tak miałam zrobić tylko odruchowo przyłożyłam tymi samymi kolorami, ale i tak ładnie wyszło.Nie daję kisielu, bo kolor wychodzi zbyt blady.Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń