czwartek, 31 marca 2016

Pavlova z kremem cytrynowym

Pavlova, królowa ciast. Uwielbiam ją i dlatego nie robię jej często. Po pierwsze, żeby rozkoszować się jej smakiem, a po drugie jest bardzo kaloryczna. Ale cóż czasami można sobie pozwolić na takie rozkoszne smakołyki . Słodki smak bezy przełamałam kwaskowatym kremem cytrynowym.
Świetna w smaku.
Chrupiący wierzch, a w środku pianka. Tak właśnie ma wyglądać. Nie jest łatwa do zrobienia, ale warto spróbować i upiec.
żródło mojewypieki.com

Beza
6 białek
300 g drobnego cukru
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka białego octu winnego lub soku z cytryny

Krem

200ml śmietany kremówki 36%
2 łyżki cukru pudru lub więcej zależy od tego jaki ma byc słodki krem
skórka z jednej cytryny
sok z trzech cytryn
2 żółtka
2 jajka
200 g cukru kryształu
1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżka oliwy

dodatkowo
owoce

Wykonanie:

 Białka ubić na sztywną pianę, a pod koniec ubijania dodawać stopniowo cukier. Następnie dodać ocet i mąkę ziemniaczaną. Zmiksować.

Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia na, którym rysujemy okrąg. Wyłożyć masę i łyżką uformować bezę.
Piekarnik nagrzać do 180ºC piekarnika i po 5 minutach zmniejszyć na 130 stopni  i piec około 1,5h
Piekarnik wyłączyć lekko uchylić i pozostawić do wystygnięcia bezy.


Skórkę  z cytryny, sok,cukier kryształ żółtka, mąkę ziemniaczana  i jajka włożyć do rondelka i zagotować stale mieszając. Masa musi być zgęstnieć. Na koniec dodać oliwę i dalej gotować 2 minuty. Odstawić do wystudzenia.
Schłodzoną śmietanę ubić na sztywno wraz z cukrem, a następnie dodawać stopniowo krem cytrynowy. Zmiksować na gładko.

Krem wyłożyć na bezę i udekorować owocami.


pavlova z kremem cytrynowym

5 komentarzy:

  1. Nie jestem wielką fanką bez,ale zawsze chętnie podziwiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniała ci wyszła. Ja takie ciacho uwielbiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Środek jest równie piękny jak i otoczka zewnętrzna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cytrynowej Palvlovy jeszcze nie jadłam. Ale według mnie to świetne przełamanie smaków :) A jak dostojnie wygląda! Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Odstrasza mnie w bezach ich słodkość i nie mogę się zabrać za wykonanie Pavlovej. Jednak sam widok takich pyszności przekonuje mnie by się przełamać :) Pięknie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń