czwartek, 23 czerwca 2016

Knedle szpinakowe

Knedle szpinakowe -pycha. Ja, która nie przepadam za szpinakiem zjadłam ze smakiem.:)
Było naprawdę bardzo smaczne. Można podać również z sosem pieczarkowym lub gulaszem, albo polane masełkiem tak jak w moim przepisie.
Na moim blogu znajdziecie również kluski ze szpinakiem i białym serem , które również Wam polecam.


Składniki
1 kg ziemniaków
400 g mrożonego szpinaku
2,5 szklanki mąki pszennej
2 jajka
1 duży ząbek czosnku
2 łyżki masła

Ziemniaki obrać i ugotować w osolonej wodzie, odcedzić i zmielić przez maszynkę lub wycisnąć przez praskę. Szpinak rozmrozić na sicie i przesmażyć delikatnie na 1 łyżeczce masła, dodać posiekany drobno czosnek i wymieszać.
Całość dodać do ziemniaków, wbić jajka, wsypać mąkę i zagnieść.
Formować kulki dowolnej wielkości. W garnku zagotować wodę, posolić i wrzucać na wrzątek kluski.
Zamieszać i po wypłynięciu na wierzch gotować około 3 minut.
Podawać polane roztopionym masłem.

knedle szpinakowe

6 komentarzy:

  1. uwielbiam szpinak i wszystkie dania z nim:)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie knedelki są głównie na słodko. Na przykład z morelami. Latem to prawdziwy przysmak. Chciałabym bardzo spróbować wersji zielonej - szpinakowej :) Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubie knedle i kopytka z dodatkie szpinaku i ziół. Jak dla mnie bomba !

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla osoby, która uwielbia szpinak(czyli dla mnie) takie knedle to niebo w gębie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sam szpinak lubię a ten przepis wykorzystam

    OdpowiedzUsuń
  6. ooo takich, to jeszcze nie jadłam

    OdpowiedzUsuń