sobota, 24 października 2015

Zupa ziemniaczana (kartoflanka)

Nastał idealny czas na sycące gorące i rozgrzewające zupy.
I ja się cieszę, bo zupy lubię, ale moja rodzinka nie wyraża z tego powodu entuzjazmu. Jednak powiem Wam tak po cichu, że mój mąż jest takim smakoszem ziemniaków, że taką zupę zjada.
Ja zrobiłam zupę na kościach schabowych, na których było sporo mięsa i każdy otrzymał zupę z wkładką mięsną, bo przecież takie są najlepsze.

Składniki:

1 kg kości schabowych
2 l wody
1 cebula
1 łyżka masła klarowanego
6 średnich ziemniaków
2 średnie marchewki
1 pietruszka
kawałek selera
1 łyżka majeranku
1 łyżka sosu sojowego
1 liść laurowy
3 ziela angielskie
sól
pieprz

Kości umyć i włożyć do garnka. Zalać wodą i ugotować wywar. Wyciągnąć  kości i obkroić z nich mięso.
Na patelni rozgrzać masło i zeszklić cebulę drobno posiekaną, dodać marchewkę pokrojoną w półplasterki lub plasterki, seler, pietruszkę i ziemniaki pokrojone w kostkę. Podsmażyć chwilę na patelni i dodać do wywaru wraz z liściem laurowym , zielem angielskim i solą.
Gotować do miękkości warzyw. Na koniec dodać sos sojowy, pieprz i majeranek oraz mięso obrane z kości.
Gotować chwilę.

zupa ziemniaczana (kartoflanka)

7 komentarzy:

  1. Miałam taką zupę w czwartek, na chłody:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam jak ja lubię takie zupki, pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba nie zbyt często jadłyśmy taką zupę :) Ale wygląda smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ziemniaczana, to obok rosołu i dyniowej moja ulubiona zupa. Dawno jej nie robiłam, chyba muszę to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszności!
    Zjadłabym pełen talerz...

    OdpowiedzUsuń
  6. Kupuję na targu ziemniaki z pola gdzie są mady, ziemia gdzie przez wieki rzeka wylewała nanosiła Takie warzywa i ziemniaki mają bardzo pierwiastków. To i zupa jest wartościowa.

    OdpowiedzUsuń