poniedziałek, 8 sierpnia 2016

Kruche babeczki

Tak dawno nic nie piekłam, że dzisiaj postanowiłam uruchomić swój piekarnik. Mąż cały czas namawiał mnie na kruche ciasto, bo to jego ulubione. I upiekłam kruche babeczki z masą śmietanową. Bardzo były smaczne i szybko zniknęły. Zawsze mam wrażenie, że robię za mało.
Może jutro też coś upiekę i podzielę się z Wami przepisem.


Ciasto (na około 24 szt babeczek)
2,5 szklanki mąki pszennej
3/4 szklanki cukru pudru
2 łyżki kwaśnej śmietany
3 żółtka
200 g masła
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Masa
600 g śmietany kremówki 36%
cukier puder do smaku
1,5 łyżki kakao
3 łyżeczki żelatyny

Wykonanie:

Wszystkie składniki ciasta zagnieść na jednolite ciasto i schłodzić około 1 godziny.
Schłodzone ciasto rozwałkować na grubość około 4 mm, a następnie wykroić szklanką kółka troszkę większe niż góra foremek do babeczek. Wyłożyć foremki ciastem i ponakłuwać dno widelcem. Piec w piekarniku nagrzanym do 200 stopni C do momentu aż będą rumiane.(około 10-15 minut)
Gotowe babeczki po upieczeniu odstawić do całkowitego wystudzenia.

Śmietanę wraz z cukrem pudrem ubić na sztywno. Żelatynę rozpuścić w odrobinie zimnej wody i odstawić do napęcznienia. Po tym czasie podgrzać ja w kuchence mikrofalowej lub w kąpieli wodnej, ale uważać, aby się nie zagotowała.
Wymieszać z łyżką ubitej śmietany i miksując wlać do śmietany. Dodać kakao i wymieszać.

Babeczki wyjąć z foremek i napełnić masą śmietanową.



kruche babeczki



6 komentarzy:

  1. Uwielbiam kruche wypieki. Te babeczki muszą być pyszne. Tak pięknie udekorowane. Perfekcyjne :) Pozdrowionka cieplutkie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Taki przepis powinien mieć każdy w swoim kajeciku, bo kruche babeczki są idealne jako deser na letnie uroczystości :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają wspaniale! Uwielbiam krucze babeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A można zamiast żelatyny dodać galaretkę? :)

    OdpowiedzUsuń