sobota, 30 kwietnia 2016

Wianuszki z makiem

Upiekłam takie szybkie bułeczki, a raczej obwarzanki z makiem. Bardzo łatwe do zrobienia, smaczne i dość szybko się je robi.
Trochę zabawy przy owijaniu, ale to taka  miła praca z ciastem.
Może i Wy skusicie się na zrobienie takich wianuszków. Ja posypałam je makiem, ale również można wykorzystać sezam, czarnuszkę lub orzechy.

Składniki
4 szklanki mąki pszennej
30 g świeżych drożdży
1 jajko
4 łyżki cukru
200 ml kwaśnej śmietany
250 g masła

dodatkowo
1 jajko
suchy mak


Na stolnicę przesiać mąkę, dodać posiekane masło, cukier,jajko i śmietanę wymieszaną z drożdżami. Wszystko zagnieść na gładkie ciasto.
Z ciasta uformować wałek i podzielić go na około 15 kawałków.
Z każdej części uformować wałeczek o grubości ołówka.
Z części wałeczka uformować kółko, a drugim końcem oplatać je tak, aby powstał wianuszek.
Układać je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Posmarować roztrzepanym jajkiem i posypać makiem.
Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C aż będą rumiane.



wianuszki z makiem




4 komentarze:

  1. Przydałyby mi się teraz takie do porannej herbaty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiesz na co mam ochotę. Wspaniałe drożdżowe wypieki, z wyglądu podobne do obwarzanków, rumiane z makiem na wierzchu! W samo sedno :) Pycha! Pozdrowionka cieplutkie! :)

    OdpowiedzUsuń