piątek, 15 lipca 2016

Kostka alpejska

Bardzo popularne ciasto w internecie i tak bardzo mnie kusiło od dłuższego czasu, żeby spróbować jak smakuje. W końcu upiekłam i spróbowałam swoją wersję. Polecam Wam również. Koniecznie upieczcie.
Moja dobra rada. Bezy do ciasta muszą być kruche, a nie ciągnące się w środku. Dżem powinien być lekko kwaśny, aby przełamał słodycz masy. Ciasto smakuje najbardziej na drugi dzień.
Jeśli macie ochotę na inne moje ciasta to zapraszam tutaj




Biszkopt
6 jajek
3/4 szklanki cukru
3/4 szklanki mąki pszennej
3 łyzki kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia


Białka oddzielić od żółtek. Białka ubić na sztywną pianę dodając pod koniec ubijania stopniowo cukier, a następnie żółtka. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia i kakao.
Delikatnie połączyć z pianą , mieszając łyżką.
Foremkę o wymiarach 23x38 cm wyłożyć papierem, tylko dół blaszki.
Wlać ciasto i piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C około 25 minut do tzw suchego patyczka.

Masa kajmakowa
400 g masła
460 g kajmaku
300 g bezów
2 czubate łyżeczki kawy

Masło zmiksować na puszystą masę, a następnie dodawać stopniowo kajmak i miksować. Na koniec dodać kawę i pokruszone bezy. Wszystko wymieszać szpatułką.

Masa śmietanowa
800 ml śmietany kremówki 36%
3 łyżeczki żelatyny
cukier puder do smaku

Śmietanę  zmiksować z cukrem pudrem, ubijając na sztywno. Żelatynę rozpuścić w zimnej wodzie i poczekać aż napęcznieje. Podgrzać w mikrofali lub w kąpieli wodnej, ale nie gotować.
Przestudzić i wlewać stopniowo do masy miksując.

Dodatkowo
1 słoiczek dżemu z czarnej porzeczki
80 g startej mlecznej czekolady

Składanie ciasta
biszkopt
dżem
masa kajmakowa
masa śmietanowa
starta czekolada



kostka alpejska



8 komentarzy:

  1. kiedyś kiedyś jadłam to ciasto....było pyszne, Twoje wygląda równie pysznie !

    OdpowiedzUsuń
  2. mam pytanie :jaka kawę?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto prezentuje się wyśmienicie! Również muszę go w końcu zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To dla mnie zbyt trudne a może jestem za leniwy, ale dla mojej pani bardzo przypadł do smaku przepis

    OdpowiedzUsuń