środa, 2 listopada 2016

Pierogi pieczone z serem na słodko

Uwielbiam pierogi. Dzisiaj zrobiłam drożdżowe z serem na słodko, pieczone w piekarniku.
Koniecznie musicie spróbować. Mięciutkie, puszyste, bardzo łatwe do zrobienia.
Ser można zamienić na jabłka. Będą również bardzo smaczne. Taki rodzaj ciasteczek do podjadania. Jeśli macie ochotę na inne pierogi to zapraszam do zakładki  Pierogi i Kluski. Znajdziecie tam przepisy na tradycyjne pierogi, pieczone i inne.

Ciasto
500 g mąki pszennej
2 jajka
200 ml  mleka
30 g świeżych drożdży
100 g masła
6 łyżek cukru

Ser
400 g twarogu
1 żółtko
cukier do smaku
Wszystkie składniki ugnieść widelcem.

Ciasto:
Zaczynamy od przygotowania rozczynu . Drożdże wraz z jedną łyżką cukru i trzema łyżkami mleka rozetrzeć na gładko i odstawić do wyrośnięcia w ciepłe miejsce.
Mąkę przesiać do miski, dodać cukier.  Jajka, rozpuszczone masło i mleko dokładnie wymieszać. Wlać do mąki i dodać wyrośnięte drożdże i wszystko wyrobić na gładkie ciasto.
Podzielić je na dwie części. Jedną rozwałkować na placek i szklanką (moja miała średnicę 9cm) wycinać kółka,. (Potem powtórzyć to z drugą częścią ciasta)
Na każde kółko nałożyć ser  i skleić ciasto. Układać pierogi na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Odstawić na chwilę do wyrośnięcia,a następnie posmarować mlekiem  każdego pieroga i piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C do momentu aż będą rumiane.
Studzić na kratce.



4 komentarze:

  1. U mnie w domu się ich nie robi. Jadłam tylko w restauracji i nieco się zraziłam. Twoje z pewnością są po stokroć pyszniejsze. Takie równiutkie, apetyczne :) Pozdrowionka serdeczne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jeszcze nigdy nie robiłam pieczonych pierożków

    OdpowiedzUsuń
  3. Jutro zamierzam je zrobic nspisxe jskie eyjda

    OdpowiedzUsuń