środa, 17 czerwca 2015

Krokiety ziemniaczane z jajkami

Ostatnio mam fazę na kluski i pierogi. Dzisiaj też podobnie. Zrobiłam krokiety ziemniaczane z nadzieniem jajecznym. Bardzo smaczne, a zarazem można wykorzystać ziemniaki, które zostaną nam z dnia poprzedniego.

Składniki:

Ciasto
1 kg ugotowanych ziemniaków
1 jajko 
2 łyżki masła
5 łyżek mąki
sól

Nadzienie:
4 ugotowane jajka na twardo
2 łyżki śmietany
2 łyżki posiekanego koperku
sól
pieprz

Dodatkowo:
olej do głębokiego smażenia
bułka tarta do panierowania

Wykonanie:

Farsz:
Ugotowane jajka obrać ze skorupek i zetrzeć jaja na tarce o grubych oczkach. Dodać  śmietanę koperek i doprawić solą i pieprzem. Wszystko wymieszać 

Ciasto
Ugotowane ziemniaki przecisnąć przez praskę, dodać jajko,masło sól, mąkę i wszystko zagnieść na gładkie ciasto. Można podsypać mąką , ale nie zbyt dużo. 
Stolnicę oprószyć mąką i rozwałkować placek o grubości  0,5 cm . Podzielić go na prostokąty równej wielkości i na każdy prostokąt nałożyć farsz, a następnie zrolować wzdłuż dłuższego boku. Skleić.
Obtoczyć krokiety w bułce tartej i smażyć na głębokim tłuszczu z każdej strony do zarumienienia.
Usmażone wyciągnąć łyżką cedzakową i odsączyć z tłuszczu na ręczniku papierowym.
Podawać gorące z surówkami.

Krokiety ziemniaczane z jajkami




28 komentarzy:

  1. Moja mama nazywa je kotlet barowy-z baru mlecznego, pyszne są:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie próbowałam czegoś takiego. Koleżanka z pracy polecała, ale ja jakoś się jeszcze za to nie zabrałam. Super to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo lubię, koniecznie z jakimś lekkim sosem do maczania;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne danie :) Zapisuje przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś próbowałam zrobić krokiety ziemniaczane ale kompletnie mi nie wyszły, może Twój przepis będzie dla mnie bardziej pomyślny. Na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak dawno nie jadłam, takich krokietów. smaki mi narobiłaś, i jaki fajny farsz z jajek. Nie tylko wegetarianie będą zachwyceni :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniałe krokiety!
    Uwielbiam tego typu dania.
    Biegnę polubię Cię na Fb.
    Zapraszam na mój blog.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Smakowite, chyba nigdy nie jadłam takich krokietów, samą mnie to dziwi ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Genialny przepis, zdecydowanie nie na co dzień dla mnie, ale raz na jakiś czas taki comfort food, dlaczego nie...? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam to nie jest trudne i dość szybko się robi :)

      Usuń
  10. W kuchni nic nie może się zmarnować, a takie wykorzystanie ziemniaków z dnia poprzedniego, jest naprawdę pyszne...;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. hm jutro u mnie to na obiadek zaserwuje,dzieki i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Jutro idzie do realizacji.Ma pani suuuper przepisy.Będę tu zaglądać,dziękuję i powodzenia w branży.

    OdpowiedzUsuń