sobota, 20 czerwca 2015

Sernik z jabłkami ma kruchym cieście

Upiekłam pyszny sernik z jabłkami według przepisu s. Anastazji.
Powiem Wam, że jest wyśmienity. Kruche ciasto,ser, jabłka i bezowa piana. Pycha.

Składniki:

Kruche ciasto:
3 szklanki mąki
3/4 szklanki cukru
3 żółtka
150 g margaryny (dałam masło)
2 łyżki kwaśnej śmietany (dałam 18%)
2  łyżeczki proszku do pieczenia

Masa serowa:
1 kg sera twarogu (dałam półtłusty)
6 jajek
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 cukier waniliowy
250 g margaryny (dałam masło)
200 g cukru pudru
1 budyń śmietankowy bez cukru (dałam z cukrem)

Piana bezowa
3 białka
1/2 szklanki cukru
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej

dodatkowo

4-5 jabłek

Wykonanie:

Ciasto kruche
Mąkę przesiać na stolnicę, zrobić w niej dołek i wbić żóltka, dodać pozostałe składniki i zagnieść ciasto.
Podzielić je na dwie części.
Jedną częścią ciasta wyłożyć  dno blaszki o wymiarach 23x38 cm , a drugą część owinąć w folię i włożyć do zamrażalnika.

Masa serowa:
Ser skręcić przez maszynkę.
Masło utrzeć z cukrem pudrem , żółtkami i cukrem waniliowym na gładką masę.
Do masy dodawać stopniowo ser cały czas miksując. Wsypać budyń, proszek do pieczenia  i dokładnie zmiksować.
Wlać ser na na kruche ciasto.

Jabłka obrać i pokroić w ósemki i układać na serze obok siebie

Piana
Białka ubić na sztywno, a pod koniec ubijania dodawać stopniowo cukier.
Na samym końcu wsypać mąkę ziemniaczaną i zmiksować
Wlać na jabłka.

Wyciągnąć ciasto z zamrażalnika i zetrzeć na  tarce o grubych oczkach. Rozłożyć równomiernie na pianie.
Piec ciasto w 180 stopniach około 40-45 minut

sernik z jabłkami








Zródło Wypieki s. Anastazji




9 komentarzy: