sobota, 31 stycznia 2015

Zapiekanka ziemniaczana.

Składniki:

1 kg ziemniaków
4 średnie kiełbaski (dałam kiełbasę śląską)
1 duży por
1 czerwona papryka
200 g startego sera gouda
400 ml gęstej śmietany (dałam 18%)
1 żółtko
sól, pieprz
1/4 łyżeczki startej gałki muszkatołowej

Wykonanie

Ziemniaki obrać i ugotować w posolonej wodzie tak, aby nie były rozgotowane, lecz lekko twarde.
Kroimy je w grubsze plastry i układamy połowę ziemniaków na dnie naczynia do zapiekania.
Na ziemniaki rozkładamy por posiekany w półplasterki.
Kiełbasę kroimy w kostkę i układamy na porze.
Z papryki oczyszczamy gniazda nasienne, kroimy w kostkę i rozkładamy na kiełbasce.
Przykrywamy drugą porcją ziemniaków.
Posypujemy solą i pieprzem i gałką muszkatołową.
W kubeczku mieszamy śmietanę z żółtkiem, odrobiną soli do smaku i pieprzem.
Zalewamy naszą zapiekankę.
Ser ścieramy na tarce o grubych oczkach i rozkładamy równo jako ostatnią warstwę.
Pieczemy w piekarniku nagrzanym do temperatury 200 stopni C do momentu aż ser się zarumieni.
Podawać od razu.





11 komentarzy:

  1. Właśnie wstawiłam do piekarnika......mniam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę napisać czy smakowała. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. chyba się jeszcze piecze :))))))

      Usuń
  2. Smakowała bardzo, zjedliśmy prawie wszystko na raz. Ale mam jedno pytanie, bo zapiekanka przy nakładaniu na talerze rozsypywała się, a zrobiłam wszystko tak jak w przepisie. A u Pani wygląda tak ładnie w tym kawałku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ,że smakowała Może zapiekanka była troszkę za krótko w piekarniku. Jednak tego typu zapiekanki nie są idealne do krojenia.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    2. Zamiast jednego zoltka proponuje ze 2,3 cale jajka. Po upieczeniu musi chwile oddstac i bedzie idealna.

      Usuń
  3. Można zamiast śmietany jogurt naturalny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie robiłam z jogurtem, ale proponuję jednak smietanę

      Usuń
  4. Ja do wszystkiego dodaje jogurt naturalny typu greckiego zamiast smietany (bez mleka w proszku) zdrowiej

    OdpowiedzUsuń