piątek, 18 września 2015

Odrywane bułeczki cynamonowe

Dzisiaj miałam pracowity i stresujący dzień. Rano pojechałam z klasą syna na basen do pomocy, a potem na badania lekarskie. Wróciłam , rodzinka głodna , zrobiłam szybki obiad, a potem żeby się odstresować upiekłam  puszyste, mięciutkie odrywane bułeczki cynamonowe.

Składniki
1/4 szklanki ciepłej wody
560 g mąki
8 g suchych drożdży
100 g masła
1 szklanka mleka (250 ml)
1/4 łyżeczki soli
4 łyżki cukru
1 jajko

dodatkowo
2 łyżki miękkiego masła
3 łyżki brązowego cukru
2 łyżki cynamonu

lukier
1 szklanka cukru pudru
3 łyżki ciepłej wody
Wszystko razem utrzeć.



Wodę wlać do kubeczka, wsypać 1 łyżeczkę cukru i suche drożdże.
Poczekać aż lekko się zrobią puszyste.
Masło roztopić i ostudzić.
Do miski wlać mleko, wbić jajko i roztopione masło. Wszystko wymieszać.
Mąkę przesiać i wymieszać z solą z cukrem. Dodać do miski z mlekiem i dokładnie wyrobić ciasto.
Będzie się troszkę kleić, ale tak ma być.
Uformować z ciasta kulę, posmarować delikatnie oliwą. Nakryć miskę folią spożywczą oraz ściereczką i odstawić do wyrośnięcia.
Ciasto powinno podwoić swoją objętość.
Na posypaną mąką stolnicę wyłożyć ciasto i rękoma uformować prostokąt o wymiarach blaszki 23x38 cm
Posmarować ciasto miękkim masłem i posypać cukrem wymieszanym z cynamonem. Zwinąć ciasto w rulon wzdłuż dłuższego brzegu.
Pokroić na 15 równych kawałków i ułożyć na blaszce wyłożonej papierem. Układamy ciasto przekrojoną częścią do góry. Przykrywamy ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia. Smarujemy delikatnie bułeczki mlekiem i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C na około 20- 30 minut.
Po wystudzeniu polać lukrem.




odrywane bułeczki cynamonowe











9 komentarzy:

  1. Bardzo lubię takie bułeczki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne. Mi kucharzenie zawsze pomaga się odstresować :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pracuś z Ciebie. Ale to dobrze. Ja też mimo zmęczenia wchodzę do kuchni i jakbym była w innym świecie. Tak jak Ty zrobiłaś takie bajeczne bułeczki. Umm. Uwielbiam takie odrywane, właśnie za ich kształt :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszniaste - chętnie byśmy po nie sięgnęły :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z chęcią oderwałabym sobie klika:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cynamon musi nadawać cudowny smak:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam! Ja też choćbym nie wiem jak zmęczona była to nogi same mnie prowadzą do kuchni ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. No, dobra bułki na pewno nie tylko z wyglądu są wspaniałe, ale mi brzuch rośnie i chyba tylko dla sztuki upiekę. Upiekę to na oglądaniu i wąchaniu się nie skończy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Super! Cynamon kochamy więc nam pasują taki bułeczki :)

    OdpowiedzUsuń