poniedziałek, 25 stycznia 2016

Królowa śniegu ciasto bez pieczenia

Dzisiaj mam dla Was ciasto Królowa Śniegu.
Od jakiegoś juz czasu miałam ochotę zrobić go , ale zawsze wpadały mi inne pomysły do głowy, a ono schodziło na dalszy plan. Ciasto przyciągało mnie swoim wyglądem. 
W końcu się doczekało, że zrobiłam. Teraz wiem, że jest pyszne.
Bez pieczenia, szybkie do zrobienia, mało pracy.
Koniecznie musicie wypróbować, bo warto.

Składniki

Spód ciasta
170 g ciastek herbatników
90 g masła

Ciastka pokruszyć na drobno, wlać roztopione masło i wymieszać. Powinno mieć konsystencję mokrego piasku. Wyłożyć dno tortownicy (o średnicy 26 cm.) i mocno ubić. Włożyć na 15 minut do lodówki.

Warstwa serowa
1 kg sera twarogu (dałam wiaderkowy)
400 ml śmietany kremówki
3/4 szklanki cukru pudru
1 niebieska galaretka
około 14 szt okrągłych biszkoptów
4 łyżeczki żelatyny

Ser zmiksować z cukrem i śmietaną. Żelatynę zalać 1/5 szklanki wody i poczekać aż napęcznieje, po czym podgrzać delikatnie, ale nie gotować.
Wlać do sera i miksować chwilę.
Masę podzielić na dwie części.
Połowę wylać na ciastka, a na wierzch ułożyć biszkopty.
Do drugiej części dodać galaretkę rozpuszczoną w 1/2 szklanki wody i przestudzoną .Wszystko zmiksować.
Wyłożyć masę na biszkopty i wyrównać.

Dekoracja ciasta
2 niebieskie galaretki
1 szklanka śmietany kremówki 
cukier puder do smaku
posypka 

Galaretki rozpuścić w 2,5 szklankach wrzącej wody i poczekać aż będzie gęstnieć i wlać na ciasto.
Śmietanę ubić z cukrem pudrem na sztywno i ozdobić ciasto. Posypać posypką cukrową.
Wstawić ciasto do lodówki najlepiej na całą noc.


królowa śniegu





25 komentarzy:

  1. Wygląda cudnie i pewnie jest pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale ślicznie to wygląda, cudo!

    OdpowiedzUsuń
  3. przypomina mi też smerfy trochę :D
    Ale prezentuje się bardziej jak Królowa ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie dość, że pięknie wygląda to i smakiem pewnie kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląd rewelacja! Piękne ciasto :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. ten niebieskie kolor przyciąga

    OdpowiedzUsuń
  7. Z tą niebieską galaretką wygląda zjawiskowo :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Niebieską galaretke znajdzie cię w Kauflandzie :-) , a co do placka jest bardzo pyszny :-) :-) :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakuje :)

      Usuń
    2. Cieszę się, że smakuje :)

      Usuń
    3. Spróbuje zrobić na swoje urodziny!

      Usuń
  9. Do drugiej połowy sera dodajemy rozpuszczoną galaretkę. Czy ona ma być wodnista przestudzona czy już lekko tężejąca?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. lekko ścięta galaretka powinna być. pozdrawiam

      Usuń
  10. Śmietanę ubić z kremem na sztywno? jak to dokładnie rozumieć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miało być śmietanę ubić z cukrem. Już poprawiłam błąd

      Usuń
    2. dziękuję :) właśnie coś mi trochę nie pasowało :P planuję zrobić na swoje urodziny za 2 tygodnie, mam nadzieję, że wyjdzie tak samo pięknie jak Pani :) pozdrawiam :) PS. MÓJ ULUBIONY KULINARNY BLOG! Widać, że taki prosto z serduszka :)

      Usuń
    3. Bardzo dziękuję za miłe słowa i wszystkiego najlepszego z okazji zbliżających się urodzin

      Usuń
    4. bardzo bardzo dziękuję :) ciacho robiłam dzisiaj, wyszło ZNAKOMITE! :) POLECAM :)

      Usuń
  11. witam, pytanie takie, zelatynę zalewamy jedną i pół szklanki wody, czy jedną piątą szklanki wody?

    OdpowiedzUsuń