wtorek, 29 marca 2016

Sernik gotowany z kajmakiem

Serniki uwielbiam. Pieczone, na zimno i gotowane.  Na święta przygotowałam sernik gotowany z polewą kajmakową.
Polecam, bo robi się szybko, nie opada :) i w smaku jest rewelacyjny.
Ja polałam go kajmakiem, ale można również polać czekoladą, polewą owocową.
Próbowałam go zrobić z sera wiaderkowego, ale zdecydowanie polecam tradycyjny twaróg.
Nie chciało mi się sera mielić przez maszynkę, dlatego potraktowałam go blenderem co i Wam również polecam, bo mniej pracy :)


Składniki

Spód
200 g herbatników
100 g masła

Masło rozpuścić. Herbatniki pokruszyć drobno i połączyć z masłem.
Wyłożyć dno tortownicy (24 cm ) ciasteczkami i lekko ubić. Schłodzić chwilę w lodówce.


Ser
1 kg sera twarogu
1 1/4 szklanki cukru pudru
4 żółtka
150 g masła
2 łyżki mąki ziemniaczanej
1/2 szklanki mleka

Dodatkowo
1 puszka kajmaku
posypka karmelowa

Masło utrzeć z cukrem i żółtkami na gładką masę. Ser zmielić przez maszynkę. ja zblendowałam, a następnie dodać go do utartej masy i zmiksować.
Włożyć do garnka i gotować na wolnym ogniu stale mieszając, aby się nie przypalił.
Kiedy zacznie już bulgotać wlać mleko z wymieszaną mąką ziemniaczaną i gotować aż masa będzie gęsta.
Wylać na spód ciasteczkowy i odstawić w chłodne miejsce do zastygnięcia.
Na wierzch sernika wyłożyć masę kajmakową i ozdobić posypką.

sernik gotowany z kajmakiem



14 komentarzy:

  1. Takiego sernika nigdy nie piekłem. Ciekawa sprawa może dodam 2 żółtka więcej. Na swoje imieniny zrobię

    OdpowiedzUsuń
  2. Całe wieki nie jadłam sernika gotowanego. U nas robiło się zazwyczaj z galaretką i powidłem/dżemem. Ciekawy pomysł z kajmakiem. Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gotowanego jeszcze nie robiłam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam serniki a gotowany jest po prostu pyszny :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda cudownie! Ja sobie na święta zrobiłam sernik bez masła i cukru, na górę dałam mus pomarańczowy, wyszedł pyszny, ale brzydki :D

    OdpowiedzUsuń
  6. pycha! uwielbiam serniki

    OdpowiedzUsuń
  7. Raz zrobiłyśmy i sernik nam się rzadki zrobił oraz kwaśny, więc podchodzimy do tej wersji jak do jeża :D

    OdpowiedzUsuń
  8. A twaróg ma być tłusty czy chudy

    OdpowiedzUsuń
  9. Na jaka tortownice sa produkty?

    OdpowiedzUsuń