niedziela, 31 stycznia 2016

Ciasto trzepane

Ciasto trzepane z jabłkami to kolejny wypiek z przepisów s.Anastazji.
Ciasto bardzo proste do zrobienia, puszyste i bardzo smaczne.
Ja zrobiłam z jabłkami, ale można wykorzystać dowolne owoce sezonowe np wiśnie, gruszki, truskawki....
zapewniam Was, że zawsze się udaje. Piekłam go trzy razy i zawsze jest wyrośnięty, pulchny.
To jedno z tych szybkich ciast. Polecam Wam również ciasto ucierane z owocami, które również zawsze się udaje.
Żródło ciasta s. Anastazji

Składniki
8 jajek
300 g maki pszennej
300 g cukru
1 szklanka oleju
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżeczki kakao

2 jabłka lub dowolne owoce
cukier puder do posypania

Białka oddzielić od żółtek.
Białka ubić na sztywną pianę i pod koniec ubijania dodawać stopniowo cukier. Następnie cały czas miksując dodawać po jednym żółtku, na koniec dodać olej mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i wszystko zmiksować.
Ciasto podzielić na dwie części. Białą część wyłożyć na blaszkę o wielkości 23x38 cm , wyłożoną papierem do pieczenia.
Do drugiej części dodać kakao i wymieszać. Łyżką wykładać ciemne ciasto porcjami na ciasto jasne i na ciemną część układać owoce.
Piec w 180 stopniach C około 40 minut.
Sprawdzić patyczkiem czy ciasto już upieczone.
Po upieczeniu posypać cukrem pudrem.

ciasto trzepane


27 komentarzy:

  1. Jakże łatwy przepis. A ciasto wygląda znakomicie i apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja robię prawie taki sam tylko bez kakao a do iasta surowego dodaję jeszcę 1 lyżkę otu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale kakao musi być, aby był taki efekt jaki jest

      Usuń
    2. Moim zdaniem bez kakao to już będzie zupełnie inne ciasto. Smak i wygląd znacznie się zmienią :)

      Usuń
  3. Super się prezentuje! Lubię takie ciasta, są nie tylko pyszne, ale i idealne na imprezę ze względu na wygląd :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy moge miec zwykla blaszke niska ?? Jak na zwykle ciasto czy musi to byc wysoka blaszka ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja blaszka ma bok o wysokości 6 cm

      Usuń
    2. A moze byc taka zwykla czarna ok 2/3 cm????

      Usuń
    3. Będzie za niska. Ciasto wyleci podczas rośnięcia

      Usuń
  5. Oj biedne ciasto ;) Ale pewnie jak porządnie wytrzepane to i dobre musi być ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam upiekłam wczoraj to ciasto ale wyszło bardzo suche i nie wyrosło ładnie. Co może być przyczyną? Dziękuję za odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piekłam kilka razy zawsze tak wyrastało. Nie wiem co może być powodem.

      Usuń
    2. wlej trochę wody

      Usuń
  7. Dziękuję za przepis, ciasto wyszło pierwsza klasa

    OdpowiedzUsuń
  8. można piec z termoobiegiem ?

    OdpowiedzUsuń
  9. No no zrobię jak gosposia wróci. Tyle jajek to musi być zdrowe

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedyś babcia bardzo często je robiła ale jakoś teraz przestała.... musimy jej przypomnieć :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie upiekłam, wyszło takie jak na zdjęciu, bardzo dobre, tylko nie wiedziałam jak podzielić jabłka, na jakie części, więc o swojemu pokroiłam i włożyłam je w ciasto.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się udało i smakowało. Jabłka najlepiej pokroić w grubsze plastry i każdy plaster i jeszcze na pół

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź. Już mam zamówienie od mamy na to ciasto bo jej bardzo smakowało. Pierwsze moje ciasto, przy którym było, aż tak mało pracy, a ciasto do kawy idealne. Ciasto idealne do zrobienia kiedy mamy gości tuż, tuż. Pozdrawiam.

      Usuń
  12. Właśnie wyjęłam je z pieca świetne, pięknie wyrosło tylko czekać aż ostygnie;)

    OdpowiedzUsuń