piątek, 22 lipca 2016

Ciasto czekoladowe z kokosem

Ciasto czekoladowe z kokosem.  Jeśli jesteście miłośnikami koksu to polecam Wam właśnie to ciasto. Gruba warstwa masy kokosowej do tego czekoladowe ciasto i raj "w gębie".
Skorzystałam z przepisu s. Anastazji. I oczywiście się nie zawiodłam. Jeśli macie ochotę na inne moje ciasta to zapraszam tutaj  Znajdziecie tam wiele słodkości i pyszności.


Ciasto
350 g mąki pszennej
250 g cukru
250 g masła
12 łyżek mleka
6 jajek
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki kakao

Masło, żółtka, cukier utrzeć na puszystą masę. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i kakao. Całość wsypać do ciasta i zmiksować dolewając mleko.
Białka ubić i delikatnie połączyć z ciastem.

Masa kokosowa
200 g wiórek kokosowych
200 g cukru
2 białka
1 łyżka mąki ziemniaczanej
sok z 1/2 cytryny
5 łyżek słodkiej śmietany

Białka ubić na sztywno, a pod koniec ubijania dodawać partiami cukier. Dodać pozostałe składniki i wymieszać.

Blaszkę o wymiarach 23x38 cm wyłożyć papierem do pieczenia.
Wlać połowę ciasta, a następnie masę kokosową i pozostałą część ciasta.
Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C około 45 minut.

Polewa
100 g czekolady
3 łyżki mleka
50 g masła

Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, dodać masło, mleko i wymieszać.
Polać wystudzone ciasto.

czekoladowe z kokosem

4 komentarze:

  1. fajna ta masa, trochę jak w Bounty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda pychotkowo :) mój łasuch pewnie całe by pochłonał :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kojarzy mi się z batonem Bounty :) Połączenie kakao i kokosa zawsze się sprawdza :)

    OdpowiedzUsuń