środa, 4 stycznia 2017

Gołąbki bez zawijania zapiekane z serem

Jedną z moich ulubionych potraw są gołąbki. Dzisiaj mam dla Was wersję dla leniuszków.
Gołąbki bez zawijania, zapiekane w sosie pomidorowym z serem. Bardzo szybkie do zrobienia i smaczne. Jeśli takie robiliście, to wiecie, że są pyszne, a jeśli nie próbowaliście to koniecznie zróbcie.
Na blogu znajdziecie również przepis gołąbki tradycyjne lub zapiekane w piekarniku.


Składniki
600 g mięsa mielonego wieprzowo -wołowego
1 cebula
1 łyżka oleju
1 mała główka kapusty
1 puszka pomidorów
200 g ryżu
1 szklanka wody
150 g żółtego sera typu gouda
sól
pieprz
majeranek
bazylia


Kapustę drobniutko posiekać lub zetrzeć na tarce.
Ryż ugotować według przepisu na opakowaniu.
Cebulę pokroić w drobną kostkę i zrumienić na oleju.
Do miski włożyć mięso, podsmażoną cebulę, posiekaną kapustę, ugotowany ryż, doprawić solą, pieprzem i majerankiem.
Wszystko dokładnie wymieszać na jednolitą masę, a następnie formować kule i układać w naczyniu do zapiekania.
Pomidory z puszki zmiksować, dodać wodę i wymieszać. Doprawić solą, pieprzem, bazylią i wlać do naczynia z gołąbkami.
Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C około 35-40 minut, a następnie posypać startym serem i ponownie zapiekać do rozpuszczenia się sera.

gołąbki bez zawijania


23 komentarze:

  1. Pyszne, kiedyś robiłam podobne. Palce lizać!
    Pozdrowionka serdeczne! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ech już wiem co jutro na obiad :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mięso mielone jest, ryż jest i kapusta też, czyli wszystkie składniki na gołąbki się zgadzają : ) Wprawdzie forma podania różni się od tradycyjnej, ale to zdecydowanie prostszy i mniej czasochłonny pomysł. Sama męczę się z gotowaniem kapusty i zawijaniem mięsa w liście, ale tym razem pójdę na skróty : ) Ciekawa jestem czy różnica w smaku będzie wyczuwalna, nigdy też nie dodawałam sera do gołąbków. Dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam spróbować i pozdrawiam cieplutko

      Usuń
    2. A ja jestem w trakcie robienia. Ciekawe jak beda smakowac mojej rodzinie bo lubia golabki:)

      Usuń
    3. Ja robię i uwielbiamy całą rodziną,ja kule podsmażam i wrzucam do sosu pomidorowego,chwilę gotuję na małym ogniu,bez sera podaję,również jest pysznie ��

      Usuń
  4. Ja od lat robie jarskie golabki. Zamiast miesa daje drobno pokrojone i usmazone pieczarki, jajka na twardo pokrojone i jedno surowe. I tu pojawia sie pytanie czy moje moge potraktowac w ten sam sposob jak te z przepisu? Czy nie rozleca sie podczas duszenia??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Kasiu trudno mi odpowiedzieć, bo nigdy takich nie robiłam. Pozdrawiam

      Usuń
  5. Na ile osób wyjda gołąbki z podanych składników lub ile gołąbków wyjdzie?

    OdpowiedzUsuń
  6. A czy pieczemy otwarte czy pod przykryciem?

    OdpowiedzUsuń
  7. Z czym mozna podawac takie golabki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Danie można podać z ziemniakami lub jako samodzielne danie

      Usuń
    2. Może być kapusta włoska??

      Usuń
    3. Może być włoska, ale starta na tarce lub drobniutko posiekana

      Usuń
  8. BArdzo ciekawy przepis zapraszam na blog i pozdrawiam serdecznie masz ciekawe przepisy

    OdpowiedzUsuń