sobota, 29 sierpnia 2015

Gofry domowe

Wyruszyłam dzisiaj po zeszyty i przybory szkolne dla moich chłopaków.
Zaczynamy klasę drugą szkoły podstawowej i klasę pierwszą gimnazjum. Nie o tym jednak miałam pisać.
Przechodząc obok budki z goframi.......... Ten zapach......
Wróciłam do domu i pierwszą rzecz jaką zrobiłam to gofry. Ku uciesze nie tylko mojej, ale i rodzinki.
Przepis prosty, gofry chrupiące i smaczne.

Składniki:
1,5 szklanki mleka
3 jajka
7 łyżek oleju
290 g mąki
2 łyżki czubate cukru
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
1 szczypta soli

400 ml śmietany kremówki
2 łyżki cukru pudru (lub według własnego smaku)
borówki lub inne owoce


Do miski wlać mleko, dodać jajka i cukier. Wszystko roztrzepać rózgą kuchenną.
Dodać mąkę, proszek do pieczenia, olej i sól i dokładnie ponownie wymieszać.
Jeśli ciasto jest zbyt rzadkie (wszystko zależy od wielkości jajek, mąki) dodać odrobinę mąki.
Piec w dobrze nagrzanej gofrownicy i najlepiej w takiej o dużej mocy.

Śmietanę ubić wraz z cukrem pudrem. I podawać z goframi . Posypać owocami.


gofry domowe



3 komentarze:

  1. Gofry zawsze mają wzięcie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Boziu kupę czasu już minęło od naszych ostatnich gofrów! Wyglądają obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gofry z bitą śmietaną to jet to

    OdpowiedzUsuń