poniedziałek, 17 sierpnia 2015

Sałatka wiejska

Wróciłam z urlopu i powiem Wam, że bardzo stęskniłam się za gotowaniem i domowym jedzeniem.
Tydzień odpoczynku dobrze mi zrobił, bo mam zapał do pracy, ale jest to jedno ale...
Ale żeby było chłodniej i dało się włączyć piekarnik :)
Na początek zrobiłam sałatkę wiejską. Szybka, sycąca i smaczna.

Składniki:

1 sałata toskańska
2 pomidory
1 cebula cukrowa
100 g boczku
3 kromki chleba tostowego

Sałatę opłukać i osuszyć.Pomidory pokroić w ósemki, cebulę w piórka.
Boczek pokroić w cienkie plastry i zrumienić na suchej patelni.
Wyłożyć na talerz do ostygnięcia.
Tosty pokroić w kostkę i usmażyć na tej samej patelni co smażył się boczek. Grzanki należy zrumienić, stale mieszając, aby się nie przypaliły
Na półmisku rozkładamy sałatę, pomidory,cebulę i boczek. Posypujemy grzankami.

Sos
2 łyżki oliwy z oliwek
1/2 łyżeczki soku z cytryny
sól
pieprz
1 łyżeczka posiekanego koperku
Wszystkie składniki sosu dokładnie ze sobą łączymy.
Polewamy sałatkę.



sałatka wiejska 


8 komentarzy: