wtorek, 18 sierpnia 2015

Muszle nadziewane i zapiekane

Troszkę się ochłodziło. Hura!!
Wreszcie można uruchomić piekarnik i piec.
Zrobiłam muszle makaronowe nadziewane, upiekłam pyszne ciasto. Taka energia  do pracy po urlopie.
Mam nadzieję, że mnie ona długo nie opuści.

Składniki:

250 g muszli makaronowych średnich
400 g mięsa mielonego wieprzowego
1 cebula
1 łyżka masła klarowanego
1 puszka pomidorów
50 g sera żółtego
1 ząbek czosnku
1 łyżeczka majeranku
1/2 łyżeczki bazylii
1/2 łyżeczki oregano
sól
pieprz

Muszle makaronowe obgotować w lekko  posolonej wodzie. Muszą być al dente ( lekko twarde).
Odcedzić na sicie i przestudzić.
Pomidory zmiksować, dodać 1/4 szklanki wody,doprawić solą, pieprzem, bazylią, oregano i wlać na spód naczynia do zapiekania.
Cebulę pokroić w drobną kostkę i zeszklić na łyżce masła, dodać do mięsa. Doprawić solą, pieprzem, majerankiem. Dodać przeciśnięty przez praskę czosnek i wszystko wyrobić na gładką masę mięsną.
W każdą muszlę nałożyć mięso. Ja robiłam to za pomocą małej łyżeczki.
Napełnione mięsem układać ściśle w naczyniu z sosem.
Zapiekać w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C około 15 minut . Około 6-7 minut przed końcem  pieczenia posypać zapiekankę startym żółtym serem..


muszle nadziewane i zapiekane

9 komentarzy:

  1. Takie dania z makaronem uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszności, uwielbiam dania makaronowe i zapiekanki, a tu mam dwa w jednym :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Apetyczne! Nigdy nie jadłyśmy takich makaronowych muszli :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też muszę kiedyś takie zrobić, pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszny pomysł na obiad :) Bardzo lubię takie zapiekanki z makaronem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię takie dania. Makaron sprawdza się zawsze.

    OdpowiedzUsuń
  7. czy mozna zamiast klarowanego dodac zwykle maslo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że można zamienić na masło, olej, smalec.

      Usuń