niedziela, 16 sierpnia 2015

Bezy z kremem z serka mascarpone

Wiem, bardzo słodkie :)
Wiem bardzo kaloryczne :)
Ale też wiem, że bardzo smaczne i czasami ma się ochotę na coś takiego jak bezy.
Bezy z kremem z serka mascarpone i bitej śmietany, a na dodatek żurawina. Możecie ją zastąpić rodzynkami lub orzeszkami. Ja podałam pojedyncze bezy z kremem, ale można je złożyć jak markizy.
Jednak to już będzie podwójna porcja szczęścia :)

Składniki:
Bezy
6 białek
1,5 szklanki drobnego cukru
1 łyżka octu
2 łyżeczki mąki ziemniaczanej

Białka ubić na sztywno, dodając pod koniec stopniowo cukier.(nie wsypywać całego cukru na jeden raz) Na sam koniec dodać ocet i mąkę ziemniaczaną.
Dużą blaszkę z wyposażenia piekarnika wyłożyć papierem do pieczenia i łyżką nakładać na blaszkę białka lekko spłaszczając.Tak aby powstały kółka o średnicy 8-9 cm.
Piec w piekarniku z termoobiegiem nagrzanym do 100 stopni C około 90 minut.
Bezy muszą kruche i białe.


Krem
500 ml śmietany kremówki 36%
250 g serka mascarpone
2 łyżki cukru pudru (lub według własnego smaku)

żurawina


Śmietanę mocno schłodzoną ubić z cukrem pudrem na sztywno. Dodać serek mascarpone i ponownie krótko zmiksować.
Na każdą bezę nałożyć warstwę kremu i ozdobić żurawiną.


bezy z kremem

12 komentarzy:

  1. Uroczo i słodko wyglądają! Na pewno takie też są w smaku :D

    OdpowiedzUsuń
  2. no te bezy wyglądają uroczo :):) porywam do kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bezy... smak mojego dzieciństwa na wsi u babci:) Twoje musza być smakowite, chociaż pierwszy raz widzę takie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Już tyle lat nie jadłam bez, że to aż wstyd ;x A domowych bez to już w ogóle chyba nigdy. Podeślesz mi jedną? :D

    Zapraszam do zajrzenia na mojego bloga ze słodkościami: www.livingonmyown.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Słodko, kalorycznie... trudno się jednak oprzeć :) a bezy uwielbiam...

    OdpowiedzUsuń
  6. Raz na jakiś czas można sobie pozwolić na słodkie i na kaloryczne :) Przynajmniej ja tak sobie myślę ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Bezy to moja słabość...
    Sięgam po jedną!

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubie to połączenie kruchej bezy z kremem :) Wyglądają cudnie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Tyle słodkości, tyle szczęścia! :)

    OdpowiedzUsuń