sobota, 10 października 2015

Pulpety w sosie koperkowym.

Mięso mielone można podawać na bardzo wiele sposobów. Miałam zrobić roladę z pieczarkami (przepis), ale stwierdziłam , że na blogu nie mam jeszcze pulpetów w sosie koperkowym, a są takie dobre.
Podaję je z ryżem, albo z ziemniakami.
Łudziłam się, że będę miała na dwa dni, jednak jutro muszę gotować, bo nic nie zostało.
Moje łakomczuchy wszystko zjedli.
Miałam dzisiaj upiec ciasto, ale nie dałam rady.

Składniki:
500 g mięsa mielonego wieprzowego
1 cebula
1 jajko
1 ząbek czosnku
1 łyżeczka majeranku
sól
pieprz

2 łyżki mąki do obtoczenia
olej do smażenia
250 ml śmietany (dałam 18%)
500 ml  bulionu mięsnego
1 pęczek koperku
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
1 liść laurowy
3 ziarenka ziela angielskiego

Mięso włożyć do miski, dodać jajko, posiekaną drobno cebulę, przeciśnięty przez praskę czosnek, majeranek sól i pieprz .Wszystko dokładnie wymieszać.
Z masy mięsnej uformować kulki, obtoczyć w mące.
Na patelni rozgrzać olej i obsmażyć pulpety z każdej strony.
Po obsmażeniu włożyć je do garnka z wrzącym bulionem. Dodać liśc laurowy, ziele angielskie i gotować pod przykryciem na małym ogniu około 20-30 minut.
Powstały sos w razie potrzeby zagęścić mąką ziemniaczaną rozrobioną w odrobinie wody.
Doprawiać solą i pieprzem. Wlać śmietanę, dodać posiekany koperek i zagotować.
Smacznego

pulpety w sosie koperkowym

7 komentarzy:

  1. U mnie też to danie schodzi na pniu ;) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię je, ale sos robię bez śmietany, jakoś mi śmietana przeszkadza ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo smakowite pulpeciki :) Na obiad będą idealne :) Pozdrawiam i życzę miłego weekendu

    OdpowiedzUsuń
  4. Sos koperkowy <3 Mamy do niego słabość... pulpety też byśmy wciągnęły razem z nim :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo smaczne :-). Udało mi się podzielić na dwa dni, bo wyszły 4 porcje, mniami :-). Dziękuję za przepis, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń