niedziela, 15 listopada 2015

Kalafior z jajkami

Przepis na kalafior z jajkami pochodzi z kuchni staropolskiej. Stary dobry przepis. Uwielbiam takie przepisy, a jeszcze bardziej stare książki kucharskie. Mam kilka takich, które znalazłam u mojej babci.
Parę przepisów z udziałem kalafiora znajdziecie na moim blogu. Szczególnie polecam kalafior zapiekany w sosie serowym , który jest moim numerem 1.
To kwiatowe warzywo podałam z ziemniakami i kotlecikami drobiowymi.
Proponuję i Wam tak pyszny obiadek.

Składniki
1 dorodny kalafior
3 jajka ugotowane na twardo
2 czubate łyżki masła
2 łyżki bułki tartej
2 łyżki soku z cytryny
1 łyżka posiekanej natki pietruszki
sól
cukier

Kalafiora podzielić na różyczki, odrzucić grubsze łodygi i ugotować w osolonej  z dodatkiem cukru wodzie.
Gotować około 12 minut. Różyczki nie powinny być rozgotowane, ale miękkie.
Odsączyć kalafiora na sicie i przełożyć na wygrzany półmisek po czym skropić sokiem z cytryny.
Masło rozgrzać na patelni i przyrumienić na nim bułkę tartą.
Wierzch i boki kalafiora posypujemy pokrojonym drobno jajkiem, a następnie całość polewamy bułką tartą.
Wierzch posypujemy natką pietruszki.
Podajemy gorące.

kalafior z jajkami

5 komentarzy:

  1. Fajny pomysł na kalafiora:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna bezmięsna, ale sycąca propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy takiego nie jadłam. Ciekawa propozycja :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla nas pycha choć wolimy bardziej brokuły :)
    Zapraszamy do nas na konkurs :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ooo.. połączenie bardzo zaskakujące! Z wielką chęcią bym go wypróbowała.. :)

    OdpowiedzUsuń