środa, 17 lutego 2016

Rogaliki drożdżowe z serem

W lodówce miałam drożdże, które trzeba było szybko wykorzystać. I upiekłam puszyste, mięciutkie i bardzo smaczne rogaliki z serem.
Ja jestem wielką fanką ciasta drożdżowego. Zawsze je robię ręcznie, bo po pierwsze nie mam takiego miksera do wyrabiania, a po drugie to taka przyjemna czynność. Potem ten zapach pieczonego ciasta, który rozchodzi się po całym domu.
A na koniec najprzyjemniejsza chwila. Delektowanie się rogalikami i patrzenie jak rodzinka szybko je konsumuje. Cmokając i zachwalając, że są bardzo pyszne.
Jeśli macie ochotę na inne drożdżowe ciasto to polecam ciasto maślane


Składniki

3 szklanki maki pszennej
130 masła roztopionego
5 łyżek cukru
30 g świeżych drożdży
4 żółtka
1/4 łyżeczki soli
1 szklanka ciepłego mleka

Nadzienie
300 g twarogu
1 żółtko
cukier według własnego smaku

Wszystkie składniki ugnieść widelcem.

Dodatkowo
1 białko
2 łyżki mleka

cukier puder do oprószenia


Drożdże rozkruszyć do garnuszka, dodać 2 łyżki ciepłego mleka,  łyżeczkę cukru i jedną łyżkę mąki.
Wszystko razem dokładnie wymieszać i odstawić aż drożdże wyrosną.
Do miski  przesiać mąkę i dodać cukier, sól.. Żółtka wymieszać z mlekiem i przestudzonym rozpuszczonym masłem.Wlać do ciasta, dodać wyrośnięte drożdże i wymieszać drewnianą łyżką.
Ciasto wyłożyć na stolnicę oprószoną mąką i zagnieść.
Uformować kulę i włożyć do miski, przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia.
Powinno podwoić swoją objętość.
Po wyrośnięciu ciasto podzielić na cztery części. Z każdej części rozwałkować okrąg i podzielić na trójkąty.
Na szerszej części trójkąta ułożyć łyżeczkę sera i zawijać. Zacząć od szerszej strony i zwijać do węższej.
Układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. ( końcówka rogalika musi być pod spodem)
Poczekać aż rogaliki ponownie wyrosną. Posmarować białkiem wymieszanym z mlekiem i wstawić do piekarnika nagrzanego do 190 stopni C i piec około 15 minut. Rogaliki powinny być rumiane.
Po wyjęciu lekko przestudzić na kratce i posypać cukrem pudrem.

Rogaliki drożdżowe z serem





17 komentarzy:

  1. Wszystko co drożdżowe uwielbiam;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cuda :) Dawno już takich nie jadłam !

    OdpowiedzUsuń
  3. O joj! Toż to bajka dla nas :D Rogaliki wielbimy a do tego z serem? Cud, miód i orzeszki :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam drożdżowe wypieki z serem! Kojarzą mi się od razu z dzieciństwem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne, ale bym sobie teraz zjadła takiego rogalika :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na jaką grubość należy rozwałkować ciasto i ile sztuk roglików wychodzi zporcji tak mniej wiecej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyszło mi około 35 rogalików.Ciasto wałkować na grubość około 4mm. Pozdrawiam

      Usuń
  7. Bardzo to piękne wypieki i muszę zmobilizować siebie i moje panie do wykonania tych rogalików. Se4rdecznie dziękuję. A rezultatach powiadomię.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo apetyczne i wyglądają jak z obrazka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam pytanko a jeśli dodać suche drożdże to ile trzeba ich dać?

    OdpowiedzUsuń