czwartek, 3 marca 2016

Kasza zapiekana z mięsem

Dzisiaj szybki obiad, a jak szybki to zapiekanka. Tym razem kasza gryczana zapiekana z mięsem i pieczarkami. Szybko i smacznie.
Może i Wy skusicie się na taki obiadek i też przygotujecie danie z kaszą.
Powiem Wam, że ja za kaszami nie przepadam, ale od czasu do czasu mogę zjeść, a szczególnie w zapiekance, albo np. kaszę z gulaszem.
Jeśli macie ochotę na inną zapiekankę z kaszą to zapraszam tutaj


Składniki
400 g kaszy gryczanej
500 g pieczarek
500 g mięsa mielonego
2 łyżki masła klarowanego
1 cebula
250 g startego żółtego sera
sól
pieprz
papryka słodka
natka pietruszki

Kaszę ugotować według instrukcji na opakowaniu.
Na patelni rozgrzać masło i zeszklić pokrojoną w kostkę cebulę.
Dodać mięso mielone i usmażyć je doprawiając solą, pieprzem, słodką papryką .
Na drugiej patelni rozgrzać masło i usmażyć pieczarki pokrojone drobno. Doprawić je solą i pieprzem.
W naczyniu do zapiekania wyłożyć połowę ugotowanej kaszy, a następnie mięso mielone, pieczarki warstwę sera żółtego i drugą połowę kaszy.
Wierzch posypać startym serem.
Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni do momentu aż ser się rozpuści i będzie rumiany
Po wyjęciu posypać natką pietruszki.

kasza zapiekana z mięsem


10 komentarzy:

  1. Nie zapiekałam kaszy gryczanej w taki sposób,fajny pomysł;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo często robię zapiekanki, ale jakoś z kaszą chyba jeszcze nigdy nie robiłam. Super pomysł. Musiała być pyszna. :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam kasze wszelakie!
    Chyba sie skusze na ta zapiekanke z jaglana!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie robiłam takiej zapiekanki... Dzięki za pomysł! U mnie konkurs - Zapraszam serdecznie, melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Tego typu zapiekanki zawsze wyglądają bardzo apetycznie :) Fajny sposób na przemyt kaszy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi i wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny pomysł - uwielbiam kaszę gryczaną, jeszczejej nie używałam do tego typu zapiekanek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobrze zgoda dobry pomysł na wymianę za ziemniaki

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapiekanka pyszna dziś robiłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowało i pozdrawiam ciepło

      Usuń