sobota, 6 lutego 2016

Gnocchi - włoskie kluski

Gnocchi to kluski włoskie odpowiednik naszych kopytek.
Przysmak z ziemniaków. Można je podawać na różne sposoby. W jednej z włoskich restauracji próbowałam z truflami i ten smak czuję do dzisiaj. Niestety ja takich nie przygotowałam, bo grzybów takich nie posiadam :) . Podałam polane ziołowym masełkiem, ale możecie również je podać z pomidorami lub sosem pieczarkowym.
Przepis na nasze kopytka znajdziecie tutaj

Składniki
1 kg ugotowanych ziemniaków
250 g mąki pszennej
50 g mąki kukurydzianej
1 jajko
sól
szczypta gałki muszkatołowej

dodatkowo
70 g masła
1 ząbek czosnku
2 łyżki natki pietruszki
sól
pieprz
parmezan

Na patelni rozgrzać masło dodać przeciśnięty przez praskę czosnek, natkę pietruszki i chwilę smażyć. Doprawić solą, pieprzem i polać kluski.

Ugotowane ziemniaki przecisnąć przez praskę lub zmielić przez maszynkę.
Na stolnicę wyłożyć ziemniaki, zrobić w nich dołek, wbić jajko, dodać mąki, sól, i gałkę muszkatołową. Zagnieść ciasto. Powinno być gładkie.
Uformować z ciasta grubszy wałek i podzielić go na kilka porcji.
Z każdej porcji zrobić wałek o średnicy około 1,5 cm i pokroić na kluseczki. Do formowania klusek są specjalne deseczki, ale ponieważ jej nie posiadam to każdą kluskę rozgnieść widelcem.
W garnku zagotować wodę , posolić i wrzucać porcjami kluski na wrzątek.
Po wypłynięciu na powierzchnię wody gotować około 2-3 minuty.
Wyjmować z wody łyżką cedzakową.
Podawać gorące polane masłem ziołowym  i posypane parmezanem


gnocchi -włoskie kluski





5 komentarzy:

  1. Podobne coś robiłem ponad rok temu trzeba wciągnąć do meni

    OdpowiedzUsuń
  2. Już długo zabieram się za zrobienie ich, ale w końcu będę musiał! Pysznie!
    Zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiele słyszałyśmy, nigdy nie jadłyśmy.

    OdpowiedzUsuń
  4. to już wiem jakie plany na weekendowy obiad, będą kluseczki :)

    OdpowiedzUsuń